Az S1..S4 gombokat kell sorrendben megnyomni az 555-el beállított idő alatt, és a kimeneten lévő relé bekapcsol. Bármelyik másik S7... gomb megnyomása törli a jól megnyomott gombok állapotait is. Az egész áramkör az S6 bekapcsolás gombbal kapcsolható be, az S5-el ki. Ez a két gomb célszerűen a kódbillentyűzeten kaphat helyet, ezzel is növelve a kombinációk számát. (nem is beszélve, szegény tolvaj idegbajt kaphat, mikor próbálkozásai közben folyton kikapcsolja a zár nyitó szerkezetét) Tápfeszültség 5..15 V között lehet, célszerűen a relé feszültségéhez igazítva. Tipp: ha kocsiba akarjuk megépíteni az áramkört, akkor ajánlatos 6V-os relével és egy 7806 tápegység IC-vel megoldani a tápellátást, mivel induláskor a korosabb akkumulátoroknál leesik a feszültség, és ekkor a 12V-os relé elengedhet azaz leállíthatja az egész indítási folyamatot a kódzár.
Fizetett hírdetések!
(részletekért írj üzenetet)
Amennyiben az oldal elnyerte tetszésed, kérlek ADAKOZZ a fennmaradás érdekében a PayPal rendszerén keresztül egy tetszőleges összeggel! Köszönjük!
Az oldalon szereplő áramkör megépítése során bekövetkezett bármiféle balesetért az oldal szerkesztője, és a feltöltők semmiféle felelőséget nem vállalnak!
HOZZÁSZÓLÁSOK:
Még nincs hozzászólás
Hozzászólás rögzítéséhez be kell jelentkezned! Amennyiben nem vagy regisztrált felhasználó, regisztráld magad a főoldalon!
Amennyiben az oldal elnyerte tetszésed, kérlek ADAKOZZ a fennmaradás érdekében a PayPal rendszerén keresztül egy tetszőleges összeggel! Köszönjük!